Linschoten heeft aan één helft tegen Rohda '76 genoeg

Rohda '76 1

10 oktober 2020 14:30

Onbekend

In Bodegraven heeft Linschoten de wedstrijd tegen Rohda '76 overtuigend gewonnen. Na drie kwartier spelen was de 0-4 eindstand al bereikt. Het tweede bedrijf stond voor de gastheren in het teken van de schade beperken en de Linschotenaren voetbalden zich simpel naar hun tweede overwinning.

Linschoten en scherp starten aan een wedstrijd bleek tot nu toe nog geen gelukkig huwelijk. Hoe anders zou het deze middag lopen. Na vijf minuten zat de ploeg van trainer Pieter Ooms al in een zetel. In de tweede minuut werd een voorzet van Nick de Langen door een verdediger achter zijn eigen doelman gekopt. En twee minuten later was het Sam da Cruz die Jordi de Vormer in stelling bracht. De aanvaller gleed de bal in het doel: 0-2. De frustratie over de slechte start was bij de blauwwitten duidelijk hoorbaar.

Tot de middenlijn combineerde Rohda '76 leuk, maar de verdediging van Linschoten stond als een huis. Het centrale duo Rueben Keereweer en Dion Braakensiek hadden de gevaarlijke spits in hun broekzak en vanaf de zijkanten kwam geen enkel gevaar. In de 29ste minuut was het Sam da Cruz die zich mocht laten bejubelen. Ditmaal waren de rollen omgekeerd. Jordi de Vormer was de aangever en de aanvoerder drukte genadeloos af.

Dat de twee Linschotense aanvallers elkaar makkelijk weten te vinden, bewees ook het vierde doelpunt van de middag. Sam da Cruz ontsnapte maar weer eens aan zijn bewaker en rukte op het naar het vijandelijke doel. De laatste verdediger werd met een simpel breedteballetje uitgespeeld. De eerste inzet van Jordi de Vormer werd nog gekeerd door de doelman, maar de herkansing in het dak van het doel geschoten (0-4).

Rohda '76 zette daar eigenlijk maar één gevaarlijk moment tegenover. Rueben Keereweer zag zijn pass geblokkeerd worden en moest meteen aan de noodrem trekken. De scheidsrechter legde de bal gelukkig voor Linschoten net buiten de beruchte lijnen en de vrije trap miste de juiste richting. De thuisploeg kreeg een minuut voor rust nog een klap te verwerken toen hun aanvoerder met rood naar de kleedkamer werd gestuurd. Op de middenlijn zette hij een keiharde sliding in op Joey van Kouwen en de prima arbiter kende geen enkele twijfel.

De tweede helft was veel minder attractief en dat kwam door de opdrachten waarmee de teams het veld in werden gestuurd. De Bodegravers wilden vooral een grotere afstraffing voorkomen en trokken de verdedigende stellingen op, Linschoten moest de wedstrijd over de streep trekken en zorgen dat ze niet meer in de problemen zouden komen. Onder leiding van de uitstekend spelende Isa Kurt ging de bal achterin rond en wanneer een slordigheidsfoutje een kans voor Rohda '76 leek op te leveren, was daar telkens de attent keepende Maikel Paling. Tim Clements kreeg nog enkele kansen op de 0-5, maar zijn pogingen verdwenen hoog over het doel.

Opstelling: Maikel Paling, Luuk den Boer, Rueben Keereweer, Dion Braakensiek (Alex Oskam), Nick de Langen, Tom Mooij (Daan Roozenboom), Isa Kurt, Joey van Kouwen, Tim Clements, Jordi de Vormer (Daan Walgreen) en Sam da Cruz.