Linschoten verliest van effectief Zevenhoven

3 oktober 2020 15:00

M.G.L. (René) Sinke

Onbekend

De eerste thuiswedstrijd in ‘de nieuwe Corona-stijl’ heeft Linschoten verloren van Zevenhoven. Op Sportpark Rapijnen werd het 0-4 voor de gasten. Hoewel de eindstand wat geflatteerd uitviel, was de nederlaag terecht. Zevenhoven was deze middag de betere partij.

In een deprimerende ambiance - geen toeschouwers en negentig minuten lang harde regen - was het Zevenhoven dat al vroeg op voorsprong kwam. De thuisploeg raakte de bal kwijt op de rand van het strafschopgebied en met een geplaatste bal zette de Zevenhovense spits zijn ploeg op 0-1 (minuut 4). De gasten - die zich deze zomer versterkte met enkele geroutineerde aanwinsten - hadden het heft stevig in handen en gaven achterin weinig weg.

Dat Zevenhoven de rust echter bereikte met een 0-2 tussenstand, had zij vooral te danken aan twee goede reddingen van hun doelman. Sam da Cruz probeerde zijn geluk met een stift, maar de goalie kon met zijn vingertoppen redding brengen. Niet veel later leek Linschoten uit een voorzet van Tim Clements doel te treffen toen Jordi de Vormer samen met zijn tegenstander naar de bal gleden, maar op miraculeuze wijze wist hij ook hier een handje tegen te krijgen. Tussendoor hadden de gasten zelf meer geluk: een flitsende aanval werd overtuigend afgerond (0-2).

Zoals de aanwezige radioverslaggever in de rust treffend zei: "Zevenhoven is er nog niet en zal waakzaam moeten blijven, want Linschoten was een aantal keer dichtbij een treffer." In de 49ste minuut was dat weer het geval, maar Tom Mooij zag zijn harde poging gepareerd worden door de benen van de doelman. De spits van Zevenhoven liet aan de andere kant van het veld zien dat hij aan een kleinere kans voldoende had. Hij omspeelde zijn tegenstander en schoot in de korte hoek raak.

De wedstrijd was hiermee gespeeld, want Zevenhoven was deze middag te goed om twee of drie tegentreffers te incasseren. Via een volley kwam uiteindelijk de 0-4 eindstand op het scorebord te staan, al was dat wel wat vertekend gezien het spelbeeld. De gasten sprongen veel zorgvuldiger om met de geboden kansen en kunnen teren op een heel ervaren, makkelijk voetballende as.

Opstelling: Maikel Paling, Luuk den Boer, Rueben Keereweer, Dion Braakensiek, Nick de Langen, Tom Mooij, Isa Kurt (Omar Akoudad), Alex Oskam, Tim Clements, Jordi de Vormer (Daan Walgreen) en Sam da Cruz (Jelle Baars).