Linschoten komt slechte start niet meer te boven

Rohda '76 1

28 mei 2022 14:30

Anoniem

Sportpark Broekvelden
Broekveldselaan 2
2411NL
BODEGRAVEN

Toen Rohda '76 na een half uur spelen de 3-0 tegen de touwen werkte, zullen de gedachtes heel even terug zijn gegaan naar een week terug toen zij een 0-5 oorwassing kreeg van Siveo. Zo ver kwam het gelukkig niet, maar de Linschotenaren kwamen de dramatische start niet meer te boven (4-2).

Na een aftastend begin kreeg Rohda '76 de voorsprong werkelijk in de schoot geworpen. Bij een lange bal van achteruit stond hun spits een meter buitenspel. De vlag ging de lucht in, maar vanuit de middencirkel werd het signaal compleet genegeerd. Dit bleek overigens een opmaat voor het stuitende autoritaire optreden van de man in het geel, die vooral zelf de hoofdrol leek te willen vertolken. De Bodegraver rondde zijn mogelijkheid overigens goed af en de voorsprong was daar.

Een paar minuten later voerde Rohda '76 een counter uit het boekje uit. Op de droge tegendraadse kopbal moest doelman Eric Nell het antwoord schuldig blijven. De schade van de dramatische openingsfase werd nog groter, toen Linschoten na ruim een half uur bij een dood spelmoment de derde treffer moest incasseren. Slechts één kans had Linschoten daar tegenover gezet, maar na een goede combinatie aan de linkerkant zag Jelle Baars zijn inzet gekeerd worden.

Als door een wesp gestoken ging Linschoten ineens beter voetballen en kwam zij in een tijdsbestek van drie minuten terug in de wedstrijd. Vahid Demirbas toonde weer eens aan in het strafschopgebied dodelijk te zijn. De eerste goal werd voorbereid door Isa Kurt, de tweede door collega-spits Nick de Kort die luttele seconden daarvoor op de paal kopte. Met een 3-2 achterstand werd de kleedkamer opgezocht.

Na rust waren de rollen op het veld omgekeerd. Linschoten zocht steeds meer via combinaties het vijandelijke doel op, Rohda '76 ging meer leunen op hun verdediging en probeerde met lange ballen tot kansen te komen. De supporters kregen nog voldoende kansen te zien in het tweede bedrijf, maar moesten daar wel even op wachten. In de 70ste minuut kreeg Vahid Demirbas een uitgelezen kans om de gelijkmaker te scoren, maar hij kon de bal onvoldoende richting meegeven.

Nadat een indraaiende hoekschop nog werd afgekeurd wegens het aanvallen van de doelman, scoorde de thuisploeg in de 82ste minuut de bevrijdende treffer. In de slotfase hadden beide ploegen nog kansjes om de score te vergroten, maar het gewenste resultaat bleef uit. De schade van de zwakke openingsfase kon helaas niet meer worden hersteld door Linschoten. Een wijze les voor de laatste wedstrijd van het seizoen, wanneer je met een goed gevoel de zomerstop in wil gaan.