Linschoten laat zege uit handen glippen

NSV'46 1

4e klasse B

6 november 2021 14:30

mevr M. Plandsoen

Sportpark De Koet
Gerberastraat 1
2431XM
NOORDEN

In de 80ste minuut leek er bij de 0-2 tussenstand voor Linschoten geen vuiltje aan de lucht, maar het slotoffensief van thuisclub NSV bracht hen alsnog een domper toe. In de blessuretijd kregen beide ploegen nog een grote kans op de volle winst, maar het doel werd niet meer getroffen. Een pijnlijk gelijkspel voor de Linschotenaren.

Op Sportpark De Koet was het NSV '46 dat sterker aan de wedstrijd begon, zonder daarbij echt gevaarlijk te worden. De nummer drie van de competitie heeft zichtbaar moeite om zelf het spel te maken en ook tegen Linschoten kon zij geen bres in de uitstekend spelende verdediging slaan. Gaandeweg het eerste kwartier kwamen de Linschotenaren beter in het spel en kregen Joey van Kouwen en Daan Roozenboom mogelijkheden om de score te openen. In beide gevallen bracht de uitstekende doelman redding.

NSV - dat voornamelijk met lange, diagonale ballen achter de verdediging kansen probeerde te creeren - kreeg in de laatste minuten van het eerste bedrijf hun kansen, maar Eric Nell stond op zijn post. De Noordenaren waren met hun hun lengte wel dreigend bij standaardsituaties, maar werden nimmer gevaarlijk uit deze momenten. Nadat een overtalsituatie door Linschoten in de laatste minuut niet goed werd uitgespeeld, werd de thee opgezocht met de brilstand op het scorebord.

In de tweede minuut na de hervatting was het direct raak voor de gasten. Rechtsachter Luuk den Boer kwam opstomen en leverde een prima voorzet af. Jordi de Vormer dook onverschrokken naar de bal en kopte hem langs de doelman, alvorens zij hard met elkaar in botsing kwamen. De spits zal de pijn voor lief hebben genomen, want hij maakte zijn tweede doelpunt op rij. Ook na deze treffer controleerde Linschoten het spel en het gebrek aan creativiteit leverde NSV geen enkele kans op. De score werd door Dion Braakensiek verdubbeld uit een hoekschop. Via de kluts kwam hij voor zijn voeten en de centrale verdediger kogelde het speeltuig in het dak van het doel (0-2).

In de fase daarna had Linschoten de zege moeten veiligstellen met nog een doelpunt, maar Sam da Cruz zag zijn kopbal met de vingertoppen over de lat getikt worden en Joey van Kouwen werd in kansrijke positie niet aangespeeld. NSV bracht twee verse wissels in en nam meer risico voor de aansluitingstreffer. Deze viel in de 85ste minuut toen hun spits frank en vrij mocht uithalen. Twee minuten later werd de schade nog groter toen wederom een schot uit de tweede lijn buiten bereik van de doelman binnenplofte (2-2).

In de blessuretijd kregen beide ploegen nog een grote kans om met de volle buit er van door te gaan. Een kopbal van Dion Braakensiek werd van de doellijn gekopt en uitblinker Luuk den Boer voorkwam met een uiterste krachtsinspanning dat een NSV-er een rebound kon binnentikken, nadat diens ploeggenoot de paal trof. De daaropvolgende hoekschop werd door Eric Nell weggestompt en het laatste fluitsignaal volgde.