Linschoten boekt zakelijke zege op pover Bodegraven

Bodegraven 1

7 mei 2022 15:00

W.J. Boer

Sportpark Rapijnen
De Beide Vlooswijkenlaan 45
3461GB
LINSCHOTEN

Met tien punten uit de laatste vier wedstrijden is Linschoten aan een goede reeks bezig. Op het eigen veld werd nu Bodegraven aan de zegekar gebonden (5-1). Slechts tien minuten is het duel spannend geweest, toen de gasten als donderslag bij heldere hemel de 2-1 wisten te scoren. Linschoten liet het niet verder komen en haalde drie heel belangrijke punten binnen.

De tactiek van de bezoekers was van meet af aan duidelijk: met z'n allen achter de bal, zolang mogelijk in de wedstrijd blijven en hopen op een bevlieging van hun eenzame spits. Desondanks dienden de eerste kansjes zich al snel aan. Jeroen Lieverse kopte een bal net naast, voordat hij getorpedeerd werd door de uitkomende doelman. Niet veel later konden Nick de Kort en Jelle Baars de trekker overhalen na goede aanvallen, maar hun pogingen verdwenen net naast. De ploeg van Pieter Ooms klopte stevig op de deur en het was wachten op de openingstreffer.

In de 20ste minuut was hij daar toen Nick de Kort in twee instanties de doelman wist te verschalken. De rust van een vroege voorsprong was daar en geduldig werd het goede spel voortgezet. Nadat een vrije trap van Joey van Kouwen in het vangnet eindigde, was het Luuk den Boer die de marge op twee doelpunten zette. De rechtsachter schoot een hoekschop knap tegen de touwen en het aanstekelijke enthousiasme bij het juichen, verraadde dat dit zijn eerste doelpunt in het eerste elftal was. Het bleek tevens de ruststand (2-0).

Na rust probeerde Bodegraven meer druk te zetten op de laatste linie en waren er zowaar een aantal roodzwarte shirts op de Linschotense helft te bekennen. Het initiatief hield niet heel lang aan, want zij werden regelmatig van het kastje naar de muur gespeeld. In de 63ste minuut was het bij hun eerste echte aanval van de wedstrijd wel direct raak. Na een voorzet vanaf de linkerkant had hun spits twee pogingen nodig om Eric Nell te verslaan, maar die tijd kreeg hij ook: 2-1. De bravoure van de heenwedstrijd leek terug te keren, maar Linschoten schakelde weer een tandje bij.

Het Bodegraafse verzet werd in de 75ste minuut definitief gebroken toen Luuk den Boer zijn seizoenstotaal direct verdubbelde. Een strakke voorzet werd door Sam da Cruz voor de goal gekopt, waar zijn ploeggenoot hem al stond op te wachten. Het slotakkoord was voor invaller Vahid Demirbas, die eerder in het duel nog een treffer afgekeurd zag worden wegens buitenspel. In een tijdsbestek van vier minuten mocht hij zich tweemaal laten bejubelen en zette daarmee de eindstand van 5-1 op het scorebord.