Gehavend Linschoten komt tekort tegen VEP

Waardsedijk 25
3448HV
WOERDEN

De ontmoeting tussen VEP en Linschoten is een prooi geworden voor de Woerdenaren: 2-0. Het spel tussen de nummer acht en negen van de competitie was van een bedroevend niveau, al mag de akker waarop gespeeld werd wel als verzachtende omstandigheid worden aangevoerd. Door de nederlaag is er een tweespalt ontstaan in de competitie.

De personele bezetting bezorgde in aanloop naar het duel al voor de nodige kopzorgen en in de openingsfase stapelden deze problemen zich nog even verder op. Sam da Cruz incasseerde na vijf minuten al een schop op zijn knie en speelde op zijn tandvlees naar de rust. Doelman Maikel Paling moest zich in de zestiende minuut laten vervangen. Een bezoek aan het ziekenhuis zou later uitwijzen dat hij een breuk in zijn pink heeft opgelopen en voorlopig niet inzetbaar zal zijn.

De schade werd helaas nog groter, toen VEP in de 19e minuut een strafschop cadeau kreeg van de arbiter. Dion Braakensiek redde een inzet op de lijn ten koste van een corner en iedereen nam voorzichting zijn positie in, totdat de scheidsrechter vriend en vijand verbaasde met een fluitsignaal en handgebaar richting de stip. Dit bleek een voorbode van de dramatische wedstrijd die hij zou gaan fluiten, maar VEP pakte het presentje uiteraard met beide handen aan (1-0). Linschoten had grote moeite om zelf in de wedstrijd te komen. Er werd niet veel weggegeven, maar aanvallend waren ze gewoon onmachtig.

Na de hervatting bleef het spelbeeld gelijk. Het golfde op en neer, ontzettend veel balverlies aan beide kanten en kansen waren er zelden te aanschouwen. Een dood spelmoment besliste uiteindelijk de wedstrijd. Een hoekschop vanaf de rechterkant werd door de spits tegen de touwen gekopt.

Linschoten probeerde nog wel de aansluitingstreffer te forceren, maar de stootkracht en finesse ontbrak deze middag. Combinerend was het simpelweg onmogelijk om je een weg naar het vijandelijke doel te banen en VEP bleef heel gedisciplineerd hun verdedigende werk uitvoeren. Een doelpunt van Jordi de Vormer werd nog wel wegens buitenspel afgekeurd. Het was te weinig om aanspraak te maken op een punt en dus won VEP terecht.