Linschoten - SCH eindigt in een gelijkspel

De Beide Vlooswijkenlaan 45
3461GB
LINSCHOTEN

Linschoten heeft aan het duel met kampioenskandidaat SCH '44 uit Harmelen een puntje overgehouden. Hoewel het gelijke spel de juiste afspiegeling  was van de wedstrijd, zullen de roodwitten heel even gehoopt hebben op de volle buit. Sam da Cruz werd namelijk een paar minuten voor tijd binnen de beruchte lijnen onder de voet gelopen, maar de uitstekende arbiter vond het te weinig voor een strafschop.

Op het drukbezochte Sportpark Rapijnen moest de thuisploeg al vroeg een tegentreffer incasseren. Het scorebord stond op zeven minuten toen Joey van Kouwen in zijn eigen zestienmeter zich liet aftroeven door een Harmelaar. Deze bracht de bal snel voor en zag zijn ploeggenoot simpel binnenschuiven: 0-1. De gasten lieten het speeltuig makkelijk rondgaan en Linschoten kreeg in de eerste twintig minuten geen grip op de middenvelders. Trainer Pieter Ooms besloot hierop de formatie om te gooien en langzaam aan werden de verhoudingen in het veld meer gelijk.

Tamelijk onverwachts maakte Linschoten in de 43ste minuut de gelijkmaker. Een combinatie tussen Vahid Demirbas en Sam da Cruz werd door laatstgenoemde in de verre hoek geschoten. Dat was even wennen voor SCH '44, want al vijf wedstrijden op rij hoefden zij geen tegentreffer te slikken. Nadat Isa Kurt zich met een enkelkwetsuur moest laten vervangen door Alex Oskam, klonk het rustsignaal.

De gelijkmaker had Linschoten duidelijk de geest gegeven, want vroeg in de tweede helft kreeg zij weer een mogelijkheid. Vanaf de linkerkant werd Sam da Cruz in stelling gebracht, maar zijn schuiver werd door de SCH-goalie simpel gepakt. De Harmelaren voerden de druk wel op, maar de uitstekende Linschotense verdediging gaf geen krimp. Een paar schoten uit de tweede lijn werden door Eric Nell knap gepareerd en de handvol hoekschoppen werden door SCH '44 zelf knullig om zeep geholpen.

SCH - dat moest winnen om in het spoor van koploper Woerden te blijven - creeerde in het laatste kwartier heel weinig en was zichtbaar beducht voor de snelle uitbraken van Linschoten. Invaller Daan Roozenboom zorgde er met zijn snelheid voor dat zij met vier man achterin wilden blijven acteren uit angst voor de genadeklap. Die had een paar minuten voor tijd dus alsnog kunnen komen, maar de strafschop werd niet gegeven.