Linschoten wint in spektakelstuk van Kamerik

Kamerik 1

4e klasse B

16 oktober 2021 15:00

Anoniem

Sportpark Rapijnen
De Beide Vlooswijkenlaan 45
3461GB
LINSCHOTEN

De wedstrijden tussen Linschoten en Kamerik staan vaak garant voor spektakel. En ook deze editie kwamen de vele toeschouwers aan hun trekken. Na een ruststand van 3-0 eindigde het duel in 5-3 overwining voor de Linschotenaren.

De wedstrijd was nog geen minuut oud toen Alex Oskam al mocht afdrukken. Helaas ging zijn schot een metertje naast. Drie minuten later faalde Vahid Demirbas oog in oog met de Kamerikse doelman. In de 13e minuut kwam Linschoten verdiend op voorsprong door een benutte strafschop van Tom Mooij, nadat Joey van Kouwen binnen de beruchte lijnen naar de grond werd gewerkt. Tien minuten later mocht het slachtoffer bij de penalty zich laten bejubelen. Daan Roozenboom passeerde weer eens zijn directe tegenstander en legde hem op een presenteerblaadje: Van Kouwen liet de goalie kansloos.

Kamerik kwam in de eerste dertig minuten amper in het spel voor. De voorsprong werd nog verder uitgebreid door uitblinker Daan Roozenboom. Na een individuele actie gokte de doelman op een voorzet, waardoor er genoeg ruimte was om het leder in de korte hoek tegen de touwen te schieten. Dat Linschoten uiteindelijk de rust bereikte met een 3-0 tussenstand had zij overigens te danken aan haar doelman. De blauwwitten werden tweemaal gevaarlijk via een kopbal, maar Maikel Paling wist ze knap te pareren.

In de tweede helft werd duidelijk dat Kamerik uit een ander vaatje ging tappen. Waar ze in de eerste helft slechts een bijrol vertolkten, zetten ze Linschoten nu in de achteruit. Een grote tegenvaller in de 55e minuut was dat Pieter Ooms drie sterkhouders tegelijkertijd moest wisselen met pijntjes. De gasten roken bloed en kwamen rond het uur op 3-1 uit een hoekschop, nadat dertig seconden eerder Dion Braakensiek nog een zeker doelpunt over zijn eigen doel wist te koppen. Kamerik voelde het momentum en wilde doordrukken. Linschoten had grote moeite om de bal in bezit te houden, maar scoorde uit één van de tegenstoten wel de 4-1. Jelle Baars schoot na goed doorzetten met zijn chocoladebeen langs de uitkomende doelman.

Lang genieten kon de ploeg echter niet van de hernieuwde marge van drie doelpunten, want uit de eerstvolgende aanval was het wederom raak. Een voorzet vanaf de rechterkant kwam ongelukkig via debutant Stein van Eijk voor de voeten van de Kamerikse spits. Hij wist wel raad met dit presentje. Toen in de 85ste minuut ook de 4-3 nog viel na een zeldzaam inschattingsfoutje van het centrum, was het alle hens aan dek. In de absolute slotfase was het een andere invaller in de persoon van Omar Akoudad die het duel definitief besliste. De prima arbiter liet zijn hevig vlaggende assistent nu wel een keer staan, waarop de middenvelder de doelman kon passeren en de bal in het lege doel kon schuiven.