Linschoten boekt goede zege op concurrent Rohda '76

De Beide Vlooswijkenlaan 45
3461GB
LINSCHOTEN

Linschoten heeft op haar eigen Sportpark Rapijnen een belangrijke overwinning geboekt op Rohda '76 (1-0). Hiermee komt de teller op drie zeges uit de vier wedstrijden na de hervatting. Het enige dat de ploeg zichzelf mag verwijten, is dat zij Rohda '76 te lang in de wedstrijd heeft gelaten.

De in grote getale aanwezige toeschouwers zagen dat de thuisploeg het initiatief nam. In de eerste tien minuten kwamen zij al een paar keer gevaarlijk door en Rohda '76 had geen antwoord paraat. In de twaalfde minuut kwam de beloning voor de goede start toen Vahid Demirbas een splijtende pass van Sam da Cruz uitstekend afrondde: 1-0.

De frustratie bij de Bodegravers nam hoorbaar toe en Linschoten greep haar tegenstander bij de strot. De verdediging - sinds de winterstop zeer solide, ondanks wekelijkse wijzigingen in de samenstelling - kwam nimmer in de problemen en de aanvallen richting de doelman van Rohda '76 volgden elkaar in rap tempo op. Het was dat de laatste pass onzorgvuldig was, anders was de wedstrijd al vroeg beslist. Na een kopballetje van de Rohda-spits en een grote mogelijkheid van Vincent van Eijk geen wijzigingen in de tussenstand opleverden, werd de kleedkamer opgezocht.

Na rust koos Linschoten ervoor om Rohda '76 meer de bal te gunnen en vanuit de omschakeling toe te slaan. Hun verdedigers hadden namelijk grote moeite met de ruimte in hun rug te verdedigen. Zeker Daan Roozenboom was met zijn snelheid een plaag voor de linksachter, maar zijn acties eindigden helaas zonder tastbaar resultaat.

Eén grote kans creëerde Rohda '76 in de tweede helft, maar het schot van hun invaller ging voorlangs. En hoe meer spelers zij in de frontlinie posteerden, hoe groter de kans voor Linschoten om het duel te beslissen. Toen een schot van Jordi de Vormer in het strafschopgebied tegen de hand van zijn bewaker kwam, kreeg Linschoten de uitgelezen mogelijkheid. Vahid Demirbas nam plaats achter de bal, maar zag zijn inzet gekeerd worden.

In de laatste tien minuten ging Rohda '76 met nog opportunistischer spel voor de gelijkmaker, maar de onverzettelijkheid en het voetbalgogme van Linschoten zorgden ervoor dat zij geen enkele kans meer weggaven. Een belangrijke overwinning voor de roodwitten met het doel om de vier degradatieplekken te ontlopen.