Linschoten op tijd bij de les tegen SPV '81

De Beide Vlooswijkenlaan 45
3461GB
LINSCHOTEN

De laatste oefenwedstrijd voor de hervatting van de competitie heeft Linschoten gewonnen van SPV '81: 3-1. Na een draak van een eerste helft werd de rust bereikt met een 0-1 tussenstand. In het tweede bedrijf stelde de ploeg orde op zaken en werd er driemaal gescoord.

Of de vroege aanvangstijd of onderschatting de oorzaak was voor de dramatische eerste helft, zal wel altijd een raadsel blijven. Maar de inzet en het getoonde spel was ver beneden peil. De goal van SPV '81 in de vierde minuut was exemplarisch; een lange bal van achteruit werd verkeerd getaxeerd door de verdediging. Een Polsbroeker nam vanuit een volkomen kansloze positie ineens op de slof en zag hem pardoes in het netje belanden, nadat ook doelman Eric Nell hem verkeerd inschatte.

Het duurde tot de 36ste minuut voordat Linschoten de eerste echte aanval op de mat legde. De attent keepende Polsbroeker wist ternauwernood redding te brengen. Aan de andere zijde had Eric Nell een prima redding in huis, toen een aanvaller alleen voor hem opdook. In de slotminuut van de eerste helft was de lat hem goedgezind toen een afgeslagen hoekschop opnieuw werd ingebracht. Linschoten zette daar zelf niets tegenover. SPV - voetballend zeer matig, maar zoals altijd hardwerkend - ging met een verdiende voorsprong aan de thee.

De donderspeech in de rust zal zijn uitwerking hebben gehad, want de toeschouwers kregen een ander Linschoten te zien. Gesteund door de snelle gelijkmaker in de 47ste minuut van Jelle Baars, werden de groenhemden achteruit gedrukt en konden zij hun aanvallende intenties even parkeren. Het aanvalsspel begon meer te lopen en het was wachten op de volgende grote kansen.

Het was uiteindelijk de clubtopscorer Jordi de Vormer die het doelpunt op zijn naam zette, na uitstekend voorbereidend werk van Joey van Kouwen en Sam da Cruz. Hoewel het spel nog niet het niveau bereikte dat Linschoten dit seizoen al dikwijls aantikte, was het te machtig voor SPV. Dat Daan Roozenboom in de 88ste minuut Vahid Demirbas in staat stelde om voor de derde wedstrijd op rij te scoren, was gezien de verhouding in de tweede helft niet meer dan terecht.

Hopelijk was dit voor Linschoten een belangrijke wake-upcall, want er wachten twee heel belangrijke wedstrijden tegen Alphense Boys en Sportief. De ploeg van trainer Pieter Ooms heeft geen enkele reden om andere ploegen te onderschatten en zal volle bak inzet moeten tonen om de onomstotelijke aanwezige kwaliteiten het verschil te laten maken.