Linschoten verspeelt eerste kans op nacompetitie

Siveo '60 1

20 mei 2023 14:30

F.A. Pille

Sportpark De Beemd
Milandweg 31
3474KK
ZEGVELD

Linschoten heeft in Zegveld met 3-2 verloren van Siveo en zag daarmee haar eerste kans op het kwalificeren voor de nacompetitie in rook opgaan. Binnen 23 minuten scoorde de angstgegner al haar doelpunten. Na rust probeerden de Linschotenaren er nog wel een gelijkspel uit te trekken, maar verder dan twee treffers kwam zij niet.

Een goed begin is het halve werk, luidt het bekende spreekwoord. Vorige week tegen VEP mocht Linschoten zelf ervaren hoe het voelt om vroeg in de wedstrijd op rozen te zitten. Ditmaal was deze rol toebedeeld aan de tegenstander. In minuut twee moest Maikel Paling al de gang naar het doel maken, toen hun spits van dichtbij raak schoot. Enkele seconden daarvoor kreeg Dion Braakensiek keihard de bal in zijn gezicht. Linschoten verwachtte een fluitsignaal, maar de arbiter liet tot vreugde van Siveo doorspelen.

De tweede treffer kreeg de thuisploeg werkelijk in de schoot geworpen. Nick de Langen gooide zich in de baan van het schot en zag hem via zijn buik over de achterlijn rollen. Tot ontsteltenis van de Linschotenaren had dhr Pille van veertig meter afstand hands geconstateerd. Dit cadeautje werd door SIveo uiteraard met beide handen aangepakt en de 2-0 stand was een feit. Linschoten kreeg in de fase daarna twee megakansen, maar Nick de Kort zag geen kans om ze te verzilveren.

Nadat Siveo in de 23ste minuut de 3-0 op het scorebord had gezet, troffen de roodwitten eindelijk doel. Een schot kwam via de paal terug in het veld voor de voeten van Isa Kurt. De verdedigende middenvelder wist wel raad met deze mogelijkheid. Linschoten zou in het eerste bedrijf nimmer zijn niveau van de afgelopen weken bereiken, waardoor Siveo volledig terecht met een ruime voorsprong de kleedkamer kon opzoeken.

Na de verplichte theepauze zagen we een getergde ploeg op zoek naar een resultaat. In de 64ste minuut kwam de spanning weer helemaal terug in de wedstrijd. Met een droge knal schoot Isa Kurt zijn tweede treffer van de middag tegen de touwen. Een paar minuten later had Dion Braakensiek uit een hoekschop de tussenstand gelijk kunnen trekken, maar zijn kopbal werd knap gepareerd.

De druk op het Zegveldse doel was wel constant aanwezig, maar echte doelrijpe kansen werden niet meer gecreeerd. Door fantastisch verdedigen van Jeroen Lieverse en Nick de Langen werden de rappe aanvallers in de tang gehouden. Na amper 92 minuten floot dhr Pille voor de laatste keer op zijn fluit.

Met dit resultaat heeft Siveo zich verzekerd van nog een seizoen in de vierde klasse en komt de ongeslagen reeks van negen wedstrijd van Linschoten tot een einde. Volgende week zaterdag krijgt de ploeg van trainer Pieter Ooms nog één kans om zich te plaatsen voor de nacompetitie. Er zal dan gewonnen moeten worden van Be Fair om niet afhankelijk te zijn van uitslagen op de andere velden.