Linschoten en OSM '75 houden elkaar in evenwicht

OSM 75 1

27 augustus 2022 14:30

Onbekend

Voor de tweede oefenwedstrijd van deze voorbereiding ging Linschoten op bezoek bij OSM '75 in Maarssen. Na negentig minuten hadden de vele aanwezigen twee doelpunten zien vallen, netjes verdeeld tussen de beide teams. Invaller Isa Kurt nam in de slotfase de gelijkmaker namens de roodwitten voor zijn rekening.

Voor - het uit de derde klasse gedegradeerde - OSM '75 was het het treffen met Linschoten al hun vierde duel en dat zag je terug in de eerste helft. Zij wisten elkaar net wat makkelijker te vinden, maar werden zelden echt gevaarlijk. De ploeg van trainer Pieter Ooms begon wat onwennig, omdat zij in een andere formatie dan gebruikelijk het veld betraden. Maar gedurende het eerste bedrijf ontstond er een gelijkopgaande wedstrijd, waarin beide ploegen kansen kregen op een voorsprong.

Sam da Cruz zag zijn halve omhaal met de vingertoppen over de deklat getikt worden en de poging van Joey van Kouwen ging net voorlangs. De grootste kans was zonder twijfel voor de thuisploeg. Dat hun buitenspeler de opgelegde kans miste was zowaar een moeilijkere opgave dan raak schieten, maar hij slaagde glansrijk. Zo werd de theepauze bereikt met de brilstand.

In de vierde minuut na rust leek OSM de voorsprong te pakken, maar Eric Nell voorkwam dat met een katachtige reflex. Het bleek uitstel van executie, want een vijftal minuten was het wel raak. Een voorzet kon niet goed worden verwerkt en de spits drukte genadeloos af: 1-0. Linschoten ging niet bij de pakken neerzetten, zocht geduldiger de aanval en dat resulteerde in enkele kansen. Vooral debutant Bob van Oorsouw was dichtbij, maar zijn kopbal werd gestopt en de rebound schoot hij kiezelhard in het zijnet.

Met nog acht minuten te gaan kwam Linschoten volledig terecht op gelijke hoogte. De doelman was niet in staat om de stuiterende vrije trap van Tom Mooij te klemmen en invaller Isa Kurt was er als de kippen bij om het foutje af te straffen (1-1). Met de volle buit van het veld afstappen had zomaar gekund toen Sam da Cruz oog in oog verscheen met de Maarssense goalie. Zijn inzet was onvoldoende en een tweede doelpunt had ook teveel van het goede geweest. Al met al een heel nuttige oefenpot met een terechte 1-1 eindstand.