Linschoten opent voorbereiding met zege op ’t Goy

21 augustus 2021 14:00

J.A Bentum

Onbekend

Het eerste elftal heeft zaterdagmiddag haar eerste wedstrijd van de voorbereiding gewonnen. In ‘t Goy werd de plaatselijke vierdeklasser met 1-2 verslagen door doelpunten van Daan Roozenboom en Tom Mooij.

De openingsfase stond vooral in het teken van aftasten. ’t Goy had weliswaar meer de bal, maar van Linschoten kwam het meeste gevaar af. Na een paar speldenprikjes was het Daan Roozenboom die in de 17e minuut doeltreffend uithaalde. Nog voor het eerste blok werd afgesloten, kregen beide ploegen kans op een doelpunt. Maikel Paling reageerde attent op een te korte terugspeelbal en kon die inzet ternauwernood blokken. Aan de andere kant van het veld kreeg Roozenboom wederom een opgelegde kans, maar ditmaal had de doelman wel een passend antwoord.

In het tweede blok had Linschoten de score verder moeten uitbouwen, maar was de afronding nog niet op het vereiste niveau. Eerst was het Sam da Cruz die de bal ontfutselde van een verdediger, maar zijn inzet zag strandden. Een paar minuten later was het Jordi de Vormer die de bal klaarlegde voor Alex Oskam, maar diens poging werd met de vingertoppen over de lat getikt. ’t Goy toonde zich vanaf de hervatting een tandloze tijger: er werd goed opgebouwd, maar zodra het vijandelijke doel in zicht kwam, ontbrak het hen aan echte stootkracht.

In de laatste fase van de wedstrijd eiste Tom Mooij de hoofdrol op. Eerst kogelde hij een vrije trap tegen de touwen (0-2), tien minuten later ging hij opzichtig in de fout bij de tegentreffer van ’t Goy. Zijn terugkopbal miste de vaart om in de veilige handen van Maikel Paling te komen en werd genadeloos afgestraft. In de laatste minuut kreeg hij de kans om van de stip zijn slippertje goed te maken, maar zijn strafschop werd gekeerd. Tussendoor werd overigens een doelpunt van Sam da Cruz afgekeurd vanwege een duwfout op de keeper. Deze beslissing zorgde met name bij de doelman voor grote opluchting, want hij ging zeker een meter onder de bal door.