Linschoten hervat met oefenzege op Montfoort 2

De Beide Vlooswijkenlaan 45
3461GB
LINSCHOTEN

De eerste wedstrijd na de winterstop / versoepelingen is door Linschoten met 6-2 gewonnen. Door de hevige tegenwind verliep de eerste helft nog enigszins gelijk, het tweede bedrijf was het vooral de thuisploeg die de klok sloeg. Grote man aan Linschotense zijde was Vahid Demirbas met 4 doelpunten.

In de eerste tien minuten moest Linschoten weer zichtbaar wennen aan het spelen van een echte wedstrijd. Montfoort was meer bij de pinken, maar miste hun enige kans, waardoor de gastheren geen schade opliepen. In de dertiende minuut was dat wel het geval toen een Montfoorter vanaf 25 meter afdrukte en Maikel Paling het nakijken gaf.

Het duurde niet lang voordat de ploeg van Pieter Ooms de stand gelijk trok. Sam da Cruz deed aan de rechterkant het voorbereidende werk en Vahid Demirbas schatte het op waarde (1-1). Een paar minuten later was de voorsprong daar toen een harde voorzet van Jordi de Vormer via een verdediger in het doel verdween.

Montfoort oogde heel comfortabel aan de bal, maakte slim gebruik van de hevige tegenwind voor Linschoten, maar liep zich keer op keer stuk in de beslissende fase van een aanval. Aan de andere kant had Linschoten een uitgelezen kans op de 3-1 toen Vincent van Eijk in het strafschopgebied een halt werd toegeroepen, maar Tom Mooij kogelde de penalty over de dwarsligger.

Na de theepauze was het met name Linschoten die voor de vermakelijke momenten zorgde. Het begon met de goal van Jordi de Vormer die de voorzet van de uitblinker Jelle Baars kon binnenglijden. Een paar minuten waren de rollen omgekeerd, maar vond de linkshalf de paal op zijn weg.

Zo rond de 70ste minuut eiste Vahid Demirbas de hoofdrol voor zich op door een loepzuivere hattrick te scoren. De aanvaller toonde zich messcherp bij de ballen die in het veld terugkwamen via het aluminium en behield één keer in de melee aan spelers de rust op zoek naar een gaatje. Dat Montfoort in de slotfase een overtalsituatie doeltreffend uitspeelde, mocht de pret niet meer drukken.