Linschoten boekt moeizame zege op Kamerik

Kamerik 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 03

3 september 2022 14:30

A. Hogendoorn

Sportpark Mijzijde
Overstek 2 A
3471EJ
KAMERIK
tel. 0348-401906

De drie zekerheden in de duels tussen Kamerik en Linschoten konden ook deze editie weer worden afgevinkt: veel doelpunten, matig voetbal en de Linschotenaren die als winnaar van het veld stappen.

Het eerste kwart van de wedstrijd was onmiskenbaar voor Linschoten. Kamerik werd verdedigend op de proef gesteld en moest alles op alles zetten om een snelle achterstand te voorkomen. Tevergeefs, want na de vroege 0-1 van Sam de Cruz op aangeven van Vahid Demirbas deed ook Luuk den Boer een duit in het zakje. Uit een hoekschoep kwam de bal voor zijn voeten en de rechtsachter haalde overtuigend de trekker over: 0-2.

Maar Kamerik kwam steeds beter in de wedstrijd en slaagde er nu wel in om de duels te pakken. Ook zetten zij wat hoger druk, waardoor de opbouw moeizamer verliep. Door een slippertje van Joey van Kouwen kreeg de thuisploeg de 1-2 aangereikt. Hun nieuwe aanvalsleider - een echte aanwinst en handenbinder - schoot de bal raak, al moest hij daarvoor nog wel Dion Braakensiek en Luuk den Boer zien te ontwijken op de doellijn. Het bleek ook meteen de ruststand.

Ondanks alle goede bedoelingen om uit het vechtvoetbal van Kamerik te blijven, slaagde Linschoten hier niet in. En dus stroopten ook zij hun mouwen op, wat het voetbal niet ten goede kwam, maar de amusementswaarde des te meer. De blauwwitten kwamen tien minuten na rust op gelijke hoogte door een fantastische kopbal. Maikel Paling kon alleen maar toekijken hoe het speeltuig ver buiten zijn bereik in het zijnetje plofte. Lang konden zij echter niet genieten van deze stand, want Sam da Cruz deed nu al een gooi naar de mooiste goal van het seizoen. Zijn vrije trap van een meter of twintig zeilde op fantastische wijze de kruising in achter een verbouwereerde doelman.

De vrije trap van Kamerik in de 72ste minuut mocht qua schoonheid hier niet aan tippen, maar was even effectief. Daarvoor hadden zij wel de grote teen van Vincent van Eijk nodig, anders was hij naast het doel geeindigd. De wedstrijd werd uiteindelijk in het voordeel van Linschoten beslist. Na een fikse waarschuwing van invaller Nick de Kort die het leder snoeihard op de lat schoot, kreeg hij vijf minuten voor tijd de bal op een presenteerblaadje van Da Cruz. De aanvoerder pakte in de laatste linie de bal af en gunde hem aan zijn ploeggenoot, die met een droge schuiver afrondde. De Kort had zijn invalbeurt nog verder kunnen opfleuren door een tweede treffer te maken, maar de doelman wist net op tijd zijn benen te sluiten.