Linschoten loopt tegen zeperd aan in Bodegraven

Rohda '76 1

6 december 2022 20:15

H. ten Voorde

Sportpark Broekvelden
Broekveldselaan 2
2411NL
BODEGRAVEN

Linschoten is dinsdagavond bij Rohda ’76 tegen een flinke zeperd aangelopen. In Bodegraven werd het 5-1 voor de thuisploeg. Zonder de andere Rohda-spelers tekort te willen doen, hebben de Linschotenaren vooral verloren van de neven Lazic.

Na een indrukwekkende minuut stilte voor het plotselinge overlijden van Rohda '76-selectiespeler Jasper van Diemen, werd er afgetrapt op veld 3. De eerste twintig minuten moet de thuisploeg zich in een speeltuin hebben gewaand. In een tijdsbestek van 16 minuten was een tussenstand van 3-0 bereikt en Linschoten wist niet waar ze het moest zoeken. De waarschuwing voor een stormloop in de openingsfase was wel afgegeven, maar bleek aan dovemansoren gericht. De oud-profspelers Vlatko Lazic (2x) en Boban Lazic (1x) wisten de bal van dichtbij achter Jan Willem Doornenbal te krijgen.

Eenmaal bekomen van de bliksemstart begon Linschoten zich wat meer te roeren en in de 30ste minuut was daar de treffer. Bij een aanval over de linkerkant kreeg Jelle Baars de bal in zijn bezit en zijn schot ging - weliswaar via een been van de tegenstander en Joey van Kouwen - onder de doelman door (3-1). Een fase volgde waarin Linschoten de achterstand zomaar verder had kunnen verkleinen, maar Joey van Kouwen zag zijn grote kans ternauwernood geblokkeerd worden en Nick de Kort leverde in kansrijke situatie een slap rollertje af.

De wedstrijd was nog geen tien minuten hervat en de roodwitten kregen alweer een tegentreffer te incasseren. Hun balvaste spits werd met de rug naar het doel ingespeeld, draaide weg en drukte goed af: 4-1. Linschoten was zelf nog wel drie keer dichtbij de tweede treffer van de avond, maar de doelman kon de vrije trap van Tom Mooij tot hoekschop verwerken en een schot van Sam da Cruz klemmen. Eenmaal was het aluminium hem gunstig gezind, toen een kopbal van Joey van Kouwen ver buiten zijn bereik tegen de paal stuiterde.

Het slotakkoord was weer voor de gastheren. Boban Lazic zag eerst zijn vrije trap nog knap uit het doel gedoken worden door Jan Willem Doornenbal, maar even later kwam hij als winnaar uit de strijd. Zijn geplaatste boogbal in de verre hoek was een plaatje en tevens het slotakkoord voor een wedstrijd waarin Linschoten geen vuist kon maken tegen de aanvallende kwaliteiten van het tweetal Lazic.