Linschoten verliest van Zwammerdam op emotionele middag

Zwammerdam 1

1 oktober 2022 15:00

E.A. de Leeuw

Sportpark Rapijnen
De Beide Vlooswijkenlaan 45
3461GB
LINSCHOTEN

Linschoten is in de tweede speelronde van de competitie tegen een nederlaag aangelopen. Titelfavoriet Zwammerdam was met 1-3 te sterk en maakte een einde aan de ongeslagen reeks van deze jaargang. Maar niemand die daar na afloop ook maar een seconde om maalde, want de thuisclub had deze middag een veel belangrijker doel.

Onze trouwe supporter Sam van Buren had dinsdagochtend aangegeven ons binnen afzienbare tijd te gaan verlaten. Niet vrijwillig, maar zijn lichaam is op. Zijn laatste wens was om het vlaggenschip nog één keer te zien spelen en middels een erehaag uitgezwaaid te worden. Alle registers werden opengetrokken en wat een afscheid hebben wij onze clubheld gegeven.

Een spandoek, speciaal gedrukte inloopshirts, fakkels, knalvuurwerk, een drone voor filmmateriaal, een grote opkomst van oud-spelers, de minuut lang klappen en een erehaag zorgde telkens voor kippenvel en emotionele momenten. In de kleedkamer, op het terras en langs de zijlijn zocht men steun bij elkaar en zette iedereen zijn schouders eronder om onze Sam te bedanken voor zijn jarenlange steun en positiviteit.

Via deze plek wil ik wederom een groot compliment geven aan onze tegenstander Zwammerdam, die zonder enige restricties aan alle initiatieven meewerkte. En hun voorzitter Jaap Peters die ons van prachtige foto’s heeft voorzien, in het bijzonder.

Zondagochtend heeft Sam mij opgebeld om te melden dat hij intens genoten heeft. Hij wil iedereen dan ook bedanken voor een onvergetelijke middag en veel geluk en gezondheid toewensen!

Sam, voor onze altijd onze twaalfde man!

Gr. Pieter Ooms

Ps. Voor een wedstrijdverslag verwijs ik u graag door naar de website van VV Zwammerdam. Sowieso de moeite waard om te lezen hoe zij deze emotionele middag hebben ervaren.